T.C. Sağlık Bakanlığı
İstanbul Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi

Elmalar Sınıfı


KAVRAMLAR

RENK:  Pembe

BOYUT: İnce-Kalın

SAYI: 4, 5, 6

YÖN: İç-Dış, İçinde-Dışında

ŞEKİL: Kenar-Köşe-Kare

ZAMAN: Bahar

DUYU: Islak-Kuru-Nemli

 

BELİRLİ GÜNLER VE HAFTALAR

- 19 Mayıs Atatürk’ ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı

 

FEN

Yarım Elma

Öğretmen sınıfa getirdiği meyveleri tam ortadan ikiye keser. İki tabağa yarım yarım yerleştirir. Çocuklar sırayla meyvelerin yarımlarını bulup birleştirirler. Çalışmanın sonunda meyve salatası yapılarak yenir.

Trafikte Neler Var?

Trafik ışıklarına ait resim gösterilir ve hangi ışığın ne anlama geldiğini ve nasıl hareket etmemiz gerektiği hakkında sohbet edilir. Trafiği düzenlemekle görevli kişiyi trafik polisi denildiği söylenir. Trafikte uyulması gereken kurallar hakkında sohbet edilir.

 

Sınıfımdaki Gökkuşağı

Öğrencilerle birlikte aynalar alınarak güneş gören bir alana geçilir. Bu aynalara ile ne yapılacağı sorulur. Aynalar ısıtılarak güneşe tutulur. Duvara yansıyan görüntüde gökkuşağı oluşacaktır. Yansıyan görüntü hep birlikte incelenir. Renkler gözlemlenir. Deney bittiğinde gökkuşağı resmi yapılır.

 

Kurabiye Yapmak İçin…

Sınıfa buğday başakları getirilir ve öğrencilerin başakları incelemelerine izin verilir. Daha sonra öğrencilere un gösterilerek bu unu buğdaydan elde ettiğimiz açıklanır. Buğdaydan un elde etmek için gereken aşamalar görsel materyaller kullanılarak açıklanır. Gerekli malzemeler kullanılarak öğrencilerle birlikte kurabiye yapılır. Pişen kurabiyeler afiyetle yenir.

 

Havuçlara Ne Oldu?

Orta kalınlıkta havuçlar ikiye bölünür ve ortaları oyulur. Bir gün önceden evde de hazırlanılabilir. Havucun altına etli yerine 4 adet kürdan batırılarak içine her gün su dökülür. Havuca düzenli olarak her gün su dökülür. Birkaç gün içinde havuçta filizlenmeler başlayacaktır. Havuçlar filizlendiği zaman incelenir.

TÜRKÇE-OYUN

Hayvanların Yiyecekleri

Öğretmen, çocuklara “ Ben size bir hayvan ismi söyleyeceğim, siz de bana onun en sevdiği yiyeceği söyleyeceksiniz” der. Oyun başlar. Çocukların takıldıkları yerlerde öğretmen rehberlik eder.

 

 Biraz Hızlı Biraz Yavaş

Tavşan ile Kaplumbağa hikayesi okunur. Hikaye sonunda hikaye ile ilgili sohbet eldir. Hızlı ve yavaş kavramı açıklanarak hızlı giden hayvanlar, taşıtlar, yavaş giden hayvanlar, taşıtlar söylenir. Hızlı ve yavaş yürüme, koşma, zıplama öykünmeleri yapılır. Öğrenciler iki gruba ayrılır. Bir grup hızlı taşıtlar ve hayvanların resimlerini, diğer grup yavaş taşıtların ve hayvanların resimlerini boyar ve keserler ve kendi grubuna ait panoya asarlar.

 

Çevir Pedalları

Farklı özellikteki bisiklet resimleri gösterilerek bisiklet hakkında sohbet edilir. “ Bisiklet sürerken nelere dikkat etmeliyiz?” sorusu sorularak bisiklete binme kuralları açıklanır ve bisiklet yolu hakkında bilgi verilir. Bisiklet sürerken ana yol, cadde gibi yerlerde değil de bisiklet için ayrılmış özel bisiklet yollarının kullanılması gerektiği açıklanır. Oyun alanına geçilerek yere uzanılır. Ayaklar havaya kaldırılarak bisiklet çevirme hareketi yapılır. Hızlı ve yavaş şeklinde yönergeler verilebilir. Sınıfa dönüldüğünde kısa süreli bir bisiklet yarışı izletilir.

 

Düt Düt Arabam Geliyor

Çeşitli taşıtlara ait boyama sayfaları boyanıp kesilerek dil çubuğuna yapıştırılır ve kukla yapılır. Oyun alanına yollar çizilerek trafik kurallarına uyularak kuklalar ile oyun oynanır. Oyun içinde trafik polisi seçilebilir, oyuna benzin istasyonu, tamirci yaya gibi eklemeler yapılabilir. Araç çeşitleri arttırılabilir. Havada, karada ve denizde giden taşıtlar.

 

Sabah Sporu

Çocuklarla halka olunur. Her çocuk sırayla yanındakine günaydın der. Öğretmenin yönergesiyle yerinde yürüme, yerinde koşma zıplama hareketleri yapılır. Halka bozulmadan yerine oturulur. Ayak parmak uçlarına dokunma beşik gibi sallanma kürek çekme hareketleri yapılır.

“ Bir başka iki omuz

İki diz iki ayak

Jim jim jimnastik , jim jim jimnastik” şarkısı söylenir.

10 Küçük Şişe

Çocuklardan 10 tanesi seçilir. Hepsinin birer şişe olduğu söylenir. 10 küçük şişe şarkısı eşliğinde oyun başlar. İçlerinden biri küt dedi yere dendiğinde gruptan bir çocuk yere düşer oyun şişe kalmayana kadar devam eder. Oyunun sonunda ikinci bölüm oluşturularak tekrar oynanır.

“ 10 küçük şişe sallanıyordu

İçlerinden biri küt dedi yere

9 küçük şişe sallanıyordu…”

Tüm sınıfla oyun oynadıktan sonra pet şişeler çocuklara verilir ve eva süngerleriyle süslenir. İçine kum ya da minik taşlar doldurulur.

 

 

TÜRKÇE-SANAT

Trafik İşareti

Temel trafik işaretleriyle ilgi görsel izlenir. Park etmekle ilgili olanlara dikkat çekilir. Park etme ile ilgili boyama sayfaları hazırlanarak etkinlik yapılır. Resimler boyandıktan sonra ikiyle örüntüler oluşturulur. Sıradaki örüntü resmi öğrenciler tarafından yerleştirilir. Örüntü çalışması sonrasında park edilir park edilmez resimleri ile afiş çalışması yapılır.

 

Mısırdan Çiçeklerim

Öğretmen mısırları patlatır. Mısırların bir kısmı etkinlik için ayrılır. Patlatılan mısırlar yenir. Ayrılan mısırlar garip şaşırtıcı şekillere sahip oldukları vurgulanır. Öncelikle her öğrencinin el baskısı parmak boyasıyla yapılır. El baskısı üzerine mısırlar yapıştırılır. Yapıştırma işi bitince mısırlar parmak oyasıyla rengarenk boyanır.

19 Mayıs

Çocuklara ağabeyleri ve ablaları olup olmadıkları sorulur. Kendilerinin 23 Nisan çocuk bayramını nasıl kutlandıkları hatırlatılır. Atatürk ile ilgili bilgiler hatırlanır. Atatürk’ün anne ve baba adı ülkemize getirdikleri yenilikler öğretmen tarafından anlatılır. 19 Mayıs tarihinde gençlik ve spor bayramının kutlandığı anlatılır.

 

Şekil, Şekil, Şekiller

Çeşitli geometrik şekiller kesilir. Masaya kesilen şekiller dağınık bir şekilde koyulur öğrenciler bir süre bu şekilleri birleştirerek serbest bir şekilde verir ve uygun bir kağıda bu şekilde yapıştırır.

 

Ağda Gezen Örümcek

Öğrencilere farklı örümceklere ait resimler gösterilir. Bu resimler incelenilir. “ Bu örümceği canı biraz dolaşmak istemiş” denilerek örümcek yürüyüşü yapılır. Hamurla örümcek gövdesi çalışılır. Oynar gözler eklenir. Şöniller ile ayakları yapılır. Kuruması için kaldırılır. Örümcekle ilgi boyama sayfaları dağıtılır. Mukavva üzerine ipler gerilerek yapılan örümcekler yerleştirilir.

 

Renkli Bulutlar

Bir gün öncesinden gökyüzünün incelenmesi istenir. Gökyüzündeki bulutlar izlenir. Bulutların şekilleri çeşitli canlılara benzetilmeye çalışılır. Benzetilen her canlıyı çocuklar vücutları ile canlandırmaya çalışırlar. Daha sonra bulutların beyaz renklerinden başka ne renklerde olmalarını istedikleri sorulur. Çocuklar masalara oturtulur. Her çocuğa bulut şeklinde boyamalar dağıtılır. Bulutlar kesildikten sonra üzerleri pamukla kaplanır. Çocuklar sulu boyalarla pamuklarını renklendirirler. Rengarenk bulutlar mavi bir kartona yapıştırılarak sergilenir.

 

PAZARTESİ

SALI

ÇARŞAMBA

PERŞEMBE

CUMA

 

1

TATİL

2

FEN:

YARIM ELMA

3

TÜRKÇE SANAT:

HAYVANLARIN YİYECEKLERİ

4

FEN:

TRAFİKTE NELER VAR

7

TÜRKÇE SANAT:

BİRAZ HIZLI BİRAZ YAVAŞ

8

FEN:

KURABİYE YAPMAK İÇİN

9

MÜZİK:

MUTFAKTA NELER OLUYOR?

10

FEN:

HAVUÇLARA NE OLDU?

 

11

TÜRKÇE SANAT:

ÇEVİR PEDALLARI

14

FEN:

BENİM FASULYEM

15

TÜRKÇE OYUN:

DÜT DÜT ARABAM GELİYOR

16

SANAT:

GÖKKUŞAĞI

17

SANAT:

RENKLİ BULUTLAR

18

TÜRKÇE SANAT:

19 MAYIS

21

SANAT:

AĞDA GEZEN ÖRÜMCEK

22

SANAT:

ŞEKİL, ŞEKİL, ŞEKİLLER

23

OYUN:

10 KÜÇÜK ŞİŞE

24

SANAT:

MEYVE SALATASI

24

OYUN:

EVLER ŞEKİLLER

25

MÜZİK:

KARNIM ACIKTI

26

OYUN:

SABAH SPORU

27

KAVRAM:

CANLI-CANSIZ

28

OYUN:

RENKLERLE MEYVELER

29

SANAT:

MISIRDAN ÇİÇEKLERİM

30

FEN:

SINIFIMDAKİ GÖKKUŞAĞI

31

OYUN:

YERDEN YÜKSEK