T.C. Sağlık Bakanlığı
İstanbul Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi

Elmalar Sınıfı (Nisan)


KAVRAMLAR

RENK: Siyah-Beyaz

BOYUT: Büyük-Orta-Küçük

SAYI: 1, 2, 3

YÖN: Alt-Üst, Altında-Üstünde

ŞEKİL: Kare-Daire-Üçgen

ZAMAN: İlkbahar

DUYU: Islak-Kuru

 

BELİRLİ GÜNLER VE HAFTALAR

- Dünya Tiyatrolar Günü

- 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı

 

FEN

Vahşi Hayvanlar 2-Aslan

Öğretmen turuncu ve kahverengi kartonlardan hazırladığı aslan yelesi şeklindeki boyunluğu takarak etkinliği başlatır. “ Ormanların kralıyım, kükreyerek adını duyuyorum.” Diyerek bilmecesini sorar ve çocuklardan tahmin etmelerini ister. Aslan cevabını aldıktan sonra çocuklara aslanlarla ilgili bir belgesel izletir. Çocuklara ormanların kralını da ailecek yaşadığını vurgulayarak ailesine katılmayı teklif eder. Tüm çocuklar masalara alınır. Turuncu kartondan daire şeklinde kesilmiş boyunluklar çocuklara dağıtılır. Ardından çocuklara kahverengi karton parçaları dağıtılır. Çocukların küçük şeritler kesmeleri istenir. Kesilen şeritler çocuklarca uçlarından yukarı doğru kıvırarak boyunluğa yapıştırırlar. Tüm çocuklar boyunluklarını tamamladığında boyunlarına asarlar. Öğretmen aslanların çok iyi avcı olduklarını ve sınıfa sakladığı avdan bahseder. Çocuklara sakladığı yere blok köşesine yakın vb. ipuçları verir. Çocuklarda saklanan avı bulmaya çalışırlar.

 Çim Adam Oldum

İlkbaharda doğada oluşan değişikler çocuklara hatırlanır. Çiçeklerin çimlerin nasıl olduğu çocuklara sorulur ve konuyla ilgili Minik okul 6, sayfa 32 incelenir. Çizgi çalışması tamamlanır. Ardından çocuklarla bahçeye çıkılır ve çocuklara dağıtılan bardakların yarısına kadar toprak doldurularak sınıfa dönülür. Her çocuğa biraz çim tohumu verilir. Çocuklar çim tohumlarını bardaklarının üzerine koyarak öğretmenin masasındaki tabaktan bir kaşık daha toprak alarak tohumların üzerini kapatırlar. Öğretmen “ Can Suyu”nu bilen olup olmadığını sorar. Can suyunun bitkilere verilen ilk su olduğu açıklanır ve her çocuk tohumuna can suyu verir. Son olarak çocukların resmi çekilerek bardaklara yapıştırılır. Böylece çimler çıktığında saç gibi görülür.

 

Cam, Metal, Ahşap

Öğretmen sınıfa cam bardak, cam şişe, cam çay bardağı, metal kaşık, çatal, kepçe, tahta kaşık, kase ve tabak getirir. Çocukların bunlara dokunmalarını, seslerini duymalarını ve görmelerini söyler. İnceleme bittikten sonra “ Neyden Yapılmışım” isimli şiir okunur. Sınıfta cam, metal ve tahtadan yapılmış eşyalar bulunur.

Kutudan Telefon

Boş konserve kutusu karşılıklı uzun bir ip yardımıyla birbirine bağlanır. İp gergin tutularak iki kişi karşılıklı konuşmaya çalışır. Bir kişi konuşurken diğeri kulağına koyarak onu dinler. Sırayla tüm öğrenciler telefonla konuşur.

Sihirli Resim

Küçük ardaklara limon suyu koyulur. Öğrencilere görünmeyen bir resim yapacakları söylenerek dikkatleri çekilir. Malzeme öğrencilere tattırılır ve tadı hakkında sohbet edilir. Daha sonra sulu boya fırçası ile limon suyu kullanılarak resim yapılır. Biten resimler öğrencilere gösterilerek, neler gördükleri sorulur. Resimler öğretmen tarafından ütülenir ve resimler ortaya çıkar.

Vahşi Hayvanlar 3- Yılan

Etkinlik yılanla ilgili belgeseli izleyerek başlar. Çocuklara farklı renkli ve özellikte yılanlar gösterilir ve kısa bilgiler verilir. Çocuklar birbirlerine öğrendiklerini anlatırlar. Ardından çocuklar bir yılan gibi yerde sürünürler. Öğretmen bir süre sonra çocukları yan yana dizer ve yılan yarışı başlar. Sürünerek varış noktasına ilk ulaşan birinci olur. Birinci olan çocuk arkadaşlarını masaya davet eder ve öğretmenin yardımıyla Legoları dağıtır. Öğretmen çocuklara Legolarla yılan yapmayı önerir. Çocuklar yılanlarını yan yana dizerler. Yılanların renklerine, boylarına göre karşılaştırılır ve en uzundan en kısaya göre dizilir. Daha sonra çocuklar öğretmenin dağıttığı renkli kartondaki yılanları keserler süslerler ve sergilerler.

MÜZİK – DRAMA

Deniz Taşıtları

Vapur sesi dinletilir.

“ Vapurlar suya dizilir

Gidiyor dumanına bak

Uzaklarda gözü

Git güle güle

Git güle güle

Çok bekletme bizi” şarkısı söylenilir. Deniz taşıtlarına ait resimler incelenilir. Denizin altında ve üstünde hareket edebilen taşıtlar hakkında sohbet edilir.

Mutfakta

“ Mutfakta neler oluyor

Fasulye bakla bakla bakla

Kızarmıyor bize bakıyor

Hayırdır inşallah

Çatlak patlak

Yusyuvarlak

Kremalı börek sütlü çörek

Çek dostun çek

Arabanı yoldan çek

Çek çek amca burnun kanca

Al sana bir takunya

Takunyanın yarısı

Doktor beyin karısı

İğne iplik getir getir

Sen gir sen çık” tekerlemesi söylenir. Mutfakta hangi araç gereçleri kullandığımız hakkında sohbet edilir. Bir tava resmi boyanır. Tavanın ortasına büyük bir beyaz daire yapıştırılır. Büyük beyaz dairenin ortasına da küçük sarı bir daire yapıştırıldıktan sonra tavada bir yumurta pişirilir.

 

Pazara Gidelim

“Pazara Gidelim” şarkısıyla etkinliğe başlanılır. Şarkıyı bir kez söyledikten sonra öğretmen “ Pazara gitmeye ne dersiniz?” der ve önceden hazırladığı farklı meyve sebze boyamalarını sınıfın farklı köşelerine koyar. Çocuklar tren olarak şarkıyı söylemeye başlarlar. Hangi meyve sebzenin yanına gelirlerse onu şarkıda söylerler. Daha sonra istedikleri boyamayı alıp, renklendirirler. Ardında çocuklara oyun hamurları dağıtılır ve meyve sebze yapmaları istenir. Çocukların yaptıkları meyve sebzeler gruplandırılır ve pazar oluşturulur. Çocuklar sırayla pazarcı ve müşteri olurlar. Çocuklarla sohbet edilir.

Okulum

“ Okul yolu düz gider (2)

Çocuklar bayram eder

Öğretmenler olmasa

Emekler boşa gider” şarkısı söylenilir. Evimiz, okulumuz, sınıfımız isimli oyun oynanır. Sınıf iki çizgiyle ikiye ayrılır. Birinci bölüm evimiz, ikinci bölüm okulumuz, üçüncü bölümümüz sınıfımız olur. Öğretmenin çocuklara verdiği yönergelerle oyun oynanır. Oyun sonunda dünya çocuklarına ait resimler boyanır. Afrikalı, Japon, Çinli, Alman v. Dünyanın her yerinde çocukların okula gittiği anlatılır.

 

OYUNLAR

Ördek Ailesi

Bir öğrencinin annesinin katılımı ile anneler ve çocukları hakkında sohbet edilir. Anne hayvanlar konusu açılır ve yavrularına verilen isimler söylenir. Ördeğin yavrusuna badi, atın yavrusuna tay, tavuğun yavrusuna civciv, keçinin yavrusuna oğlak adının verildiği söylenir. Çocukların dikkati de göz önüne alınarak örnekler çoğaltılır. Oyun alanına geçilir. Çocuklar ikili olarak eşleştirilirler. Hayvan yürüme öykünmeleri yapılır.

 

Şekiller İstasyonu

Öğretmen çocukların dikkatini çekmek için sınıfın farklı yerlerine dikdörtgen, daire, üçgen, kare şekillerini asar. Çocuklara “Düt Düt Diye” şarkısı söylenerek tren olmaları sağlanır.

“Dütdüt diye öttü tren

Tekerlekler mekerlekler

Döndü birden

Hiç yolcusu yokmuş gibi

Hızlandıkça hızlanıyor” Sınıfta tren olarak gezilir. Üçgen şeklinin önüne gelince üç kenarım var benim diye bağırılır. Kare şeklinin önüne gelince 4 eşit kenarım 4 tane köşem var denilir, daire şeklinin önüne gelince ben bir simidim, ortamda delik var denilir, dikdörtgen şeklinin önüne gelince iki uzun iki kısa kenarım var benim denir.

Kasaplar Manavlar

Öğrencilere meslekler hakkında bilgiler verilir. Kasap ve manav resimleri gösterilir. Bu resimlerdeki mesleklerin neler sattığı hakkında sohbet edilir. Oyun merkezleri kasap ve manav şeklinde düzenlenerek toplumsal yaşamla ilgili oyunlar oynanır. Kasap ve manav rolü üstlenen öğrenciler aralıklarla değiştirilerek isteyen tüm öğrencilerin oyuna dahil olması sağlanır. Oyun oynanırken alışveriş kuralları, doğru beslenme, sebze meyve konuları hakkında sohbet edilir.

Yardımsever Araçlar

Boş ilaç kutuları ve rulolar kullanılarak öğretmen rehberliğinde ambulans, polis arabası, itfaiye, otobüs gibi toplumsal araçlar ve evler öğrenciler gruplara ayrılarak yapılır. Boş ilaç kutuları A4 kağıtları ile kaplanır. Öğrencilerden bu kutulara pastel boya ile resimler yaparak ambulans, polis arabası, itfaiye gibi araçlar yapmaları istenir. Etkinlikleri sırasında polise 155, itfaiyeye 110 ve ambulansa 112 numaralarıyla ulaşıldığı söylenir.

Çamaşırlar Yıkandı Mı?

Öğrenciler ıslaklıktan etkilenmeyecek bir zeminde toplanır. 4-5 leğen içine su koyulur. Öğrencilere “Acaba bu leğenler ile ne yapacağız?” diye sorulur. Fikirler alınır. Mendil büyüklüğünde kesilip hazırlanmış kumaşlar gösterilerek tahmin etmeleri istenilir. Her leğen eşit sayıda öğrenci paylaştırılır. Öğrencilere kumaşlar verilir. Kumaşın ıslak mı kuru mu olduğu sorulur. Hep birlikte kumaş parçaları yıkanır. Yıkama sonunda tekrar kumaşın ıslak mı kuru mu olduğu sorulur. Islak kumaş parçaları uygun yere serilerek kurumaya bırakılır.

Çamaşır Katlıyorum

Öğretmen çocuklara kız ve erkeklerin nasıl giydiklerini sorar. Örneğin erkeklerin etek giyip giymediklerini sorabilir. Çocuklar daire şeklinde oturur ve dairenin ortasına bir çamaşır sepeti getirilir. Çocuklar sırayla sepetten giysileri alır ve kız erkek giysiler olarak ayırıp katlar.

PAZARTESİ

SALI

ÇARŞAMBA

PERŞEMBE

CUMA

2

FEN:

Vahşi Hayvanlar

2- Aslan

3

KAVRAM:

Siyah- Beyaz

4

TÜRKÇE-KAVRAM:

Deniz Taşıtları

5

SANAT-OYUN:

Kırmızı Balık

6

TÜRKÇE-OYUN:

Ördek Ailesi

 

9

FEN:

Çim Adam Oldum

10

OYUN-SANAT:

Şekiller İstasyonu

11

SANAT MÜZİK:

Bahar Süsleri

12

TÜRKÇE-OYUN:

Kasaplar Manavlar

13

OYUN:

Çamaşırlar Yıkandı Mı?

16

FEN:

Cam, Metal, AHŞAP

17

SANAT:

Çöp Adam

18

DRAMA:

Pazara Gidelim

19

FEN:

Kutudan Telefon

20

SANAT:

Vazomdaki Çiçekler

23

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI

24

SANAT- TÜRKÇE:

Dedemin Madalyası

 

25

FEN:

Sihirli Resim

26

OYUN -TÜRKÇE:

Düzenli, Düzensiz

27

TÜRKÇE- SANAT:

Kara Taşıtları

 

30

TÜRKÇE- OYUN:

Çamaşır Katlıyorum