T.C. Sağlık Bakanlığı
İstanbul Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi

Kirazlar Sınıfı (Nisan)


KAVRAMLAR

GEOMETRİK ŞEKİL: Daire, Üçgen, Kare, Dikdörtgen, Elips

ZIT: Hızlı-Yavaş, Hareketli-Hareketsiz

SAYI/SAYMA: 7-8

DUYU: Taze-Bayat

ZAMAN: Tüm Mevsimler

BELİRLİ GÜNLER VE HAFTALAR

23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı

DRAMA

Planör ve sıcak hava balonu ile ilgili görseller öğrenciler ile birlikte incelenir. Aşağıdaki sorular ile taşıtlar tanıtılır:
Bu taşıtların ismini biliyor musun?
Bu taşıtlar nerede gidiyor?
Bu taşıtlardan hangisi sıcak hava ile yükseliyor?
Bu taşıtlardan hangisi rüzgâr gücü ile uçar?
Bu hava taşıtlarının da uygulaması ve uyması gereken kuralların olduğu açıklanır. Trafik kurallarından birisi olan U dönüşü işaretleri gösterilir. Elektrik bantlarından yol yapılır. 2 kavşak hazırlanır. Birincide U dönüşü yapılmaz, ikincisinden U dönüşü yapılır işareti yerleştirilir. Öğrenciler sandalyelerini araba gibi sürerek ve trafik kurallarına uyarak oyun oynarlar. Önce öğretmen daha sonra öğrenciler sırayla trafik polisi olurlar


ŞARKILARIMIZ


TAVŞANIM

Tavşanım tavşanım minik tavşanı
Ayağında patikleri eskimiş eskimiş
Tavşanım ağlar tavşanım ağlar
Tavşan bana baksana tiki tiki yapsana
Tilki amca geliyor çabucak kaçsana.

KELEBEK RONDU 
Bir minicik kelebek
Uçtu geldi dönerek
Kondu bir papatya
Papatya çok zalimdi
Birden bire eğildi
Yere düştü kelebek
Ah diyerek
Ordan bir arı geldi
Kelebeğe el verdi
Kurtardı kelebeği
O minicik meleği


TAVŞANIM 2
“Tavşanım, tavşanım             
Tavşan bana baksana
Minik tavşanım                      
Tiki tiki yapsana
Tavşanımın patikleri
Bak avcı geliyor
Eskimiş, yırtılmış   
Çabuk kaçsana”
Tavşanım ağlar


JİMNASTİK
Jim jim jim jimnastik

Bir baş iki omuz iki diz iki ayak
Jim jim jimnastik jim jim jimnastiK


OYUNLARIMIZ


DİKKAT EDELİM

Oyun alanına elektrik bandı ile sadece bir çıkışı olan labirent çizilir. Labirent oyunu öğrencilere anlatılır. Öğrenciler sıra ile labirentte yürür ve çıkışı bulur. Çıkışı bulan her öğrenciye balon verilir. Balon alan öğrenci bir şarkı söyler. Daha sonra parka gidilir ve denge tahtası üzerinde yürüme çalışması yapılır. Çalışma sonunda park oyuncakları ile oynanır.

DOKTOR SANA NE DEDİ?
Çocuklar üçerli olarak grup yapılır. Biri doktor, biri hemşire, biri hasta olur. Hasta şikâyetini söyler, doktor muayene yapar, hemşire ilaçlarını nasıl kullanacağını söyler veya iğnesini yapar gibi hatırlatmalar yapılarak dramatizasyon çalışması yapılır. Sonra doktorlarla ilgili tekerlemeler söylenir. Sınıfa getirilen bir stetoskop incelenir. Çocuklar birbirlerinin kalp atışlarını dinlerler.


EKSİK VAGONLARI TAMAMLAYALIM

Çocuklarla 1-2-3-4-BOM, 6-7-8-9-BOM şeklinde oynanan Bom oyunu oynanır. Daha sonra masalara geçilir. Çocuklar 5’erli gruplanır. Her gruba 10 tane küçük kare kâğıtlar verilir. Bazı karelerin üzerinde 1 ile 10 arasındaki rakamlardan bazıları yazılıdır. Bazı karelerin üzeri ise boştur. Çocuklara rakamları sırasına göre dizmeleri söylenir. Aralardaki boşlukları da kendilerinin fark etmesi ve fark ettikçe doldurması istenir. (1-...-3...-5 gibi) Karelerin üzerindeki eksik rakamlar tamamlandıktan sonra kareler 1’den 9’a kadar dizilir ve bir tren oluşturulur. Tren oluşturmak yerine aynı mantıkla daireler dağıtılarak tırtıl oluşturulabilir.

ATEŞ-DON 
Ateş-Don adında bir oyun duyup duymadıkları sorulur. Bilenler varsa oyunun kuralları onlardan dinlenir. Daha sonra öğretmen aşağıdaki gibi oyunu tüm sınıfa anlatır:
“Önce ebe seçilir, oyuncular ebeden kaçar. Ebeye yakalanmak üzere olan oyuncular don diye bağırarak çömelirler ve birisi onlara ateş diye bağırıp dokunmadan kıpırdayamazlar. Ebe birisine o kişi don demeden dokunursa ebe dokunulan kişi olur. Bütün oyuncular don olunca oyun biter.”
Oyun bu şekliyle oynanır. Daha sonra öğretmen, çocuklara oyun boyunca ne zaman hareketsiz kaldıklarını, neden hareketsiz kaldıklarını, ne zaman istedikleri gibi hareket edebildiklerini sorarak hareketli ve hareketsiz kavramlarına vurgu yapar. Çocuklar bildikleri hareket etmeyen ve eden nesneleri söylerler.

SUDOKU
Çocuklara “Sudoku” kelimesinin ne olduğu sorularak etkinliğe başlanır. Çocuklar bunun bir oyun mu, oyuncak mı, yemek mi, kitap mı olduğunu tahmin etmeye çalışırlar. Daha sonra öğretmen kitabındaki bilgileri de kullanarak öğretmen su doku hakkında bilgi verir. Sınıf tahtasında ya da camda öğretmenin hazırladığı rakamlarla su doku oluşturulmaya çalışılır. Böylece çocuklar su dokunun mantığını daha iyi anlamaya çalışırlar.

OYNA OYNA 
Öğrenciler uyur pozisyonda sınıfta istedikleri yerlere yatarlar, müzikle beraber uyanma öykünmesiyle etkinliğe başlanır. Öğrencilerle birlikte halka olunur. Oyun için geniş bir alana ihtiyaç vardır.
Dans müzikleri açılarak ritim ve müzik eşliğinde çocukların hareket etmesi sağlanır. Önce serbest hareketlerle dans ederler. Sonra öğretmen bazı komutlar vererek çocukların dansını yönlendirir.
Oyun öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda sürdürülür.


BARDAKLARI DİZİYORUZ
Her çocuğa 10 adet plastik ya da kâğıt bardak dağıtılır. Çocuklar bardakların dördünü yan yana, diğerlerini de düşürmeden üst üste dizmeye çalışırlar. Daha sonra bardaklar toplanır ve 10 sıra bardak öğretmen tarafından dizilir. Çocuklar sırayla gelerek bir bardak alırlar ve diğerlerini devirmeden bardakları üst üste dizmeye çalışırlar. Bardakları deviren çocuğa sınıfça belirlenen bir ceza verilir.

YÜKSEKTEKİLER Mİ?, ALÇAKTAKİLER Mİ?

Sınıf duvarına büyük boy Kraft kâğıdı ya da fon kartonları çocukların boy hizasının üstünde olacak şekilde yapıştırılır. Öğrenciler sırayla gelerek kartona uzanır ve parmakları ile uzanabildikleri en yüksek noktaya dokunur. Öğretmen bu noktayı tahta kalemi ile belirginleştirir ve öğrencinin adını yazar. Her öğrenci dokunduktan sonra en yükseğe ve en alçağa dokunan kişiler belirlenir. En yükseğe dokunan 3 kişi sınıfın bir köşesine diğerleri karşı köşeye geçer ve hangi köşenin tenha hangi köşenin kalabalık olduğu bulunur.


YERDEN YÜKSEK 
Bahçeye çıkılarak “Yerden yüksek” oyunu oynamak için uygun bir nokta belirlenir. Oyun için bir ebe seçilir. Ebe “Yerden yüksek” diye bağırdığı anda diğer çocuklar ebeden daha yüksek bir yere geçerler. Ebe bu arada yüksek bir yere geçmeye çalışan öğrencileri yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk ebe olur. Oyun öğrencilerin ilgileri doğrultusunda devam ettirilir. Yerden yüksek denilmeden önce ebenin çevresinin kalabalık, yerden yüksek dedikten sonra tenha olduğu vurgulanır 

YOLLAR İNSANLAR
Oyun alanına elektrik bantları ile 2 yol yapılır. Yolun birisi geniş diğeri dar olmalıdır. Oyun alanına çıkıldığında yolların dar ve geniş olması hakkında sohbet edilir. Önce dar yolda bütün öğrenciler birlikte yürümeye çalışırlar, bu sırada yolun dar oluşu ve kalabalık olması vurgulanır. Daha sonra geniş yolda 2-3 öğrenci sırayla yürürler ve sorular sorularak geniş ve tenha kavramlarına dikkat çekilir.


İYİ DİNLE DOĞRUSUNU SÖYLE 
Çocukların gözleri kapatılır ve sessizce dinlemeleri söylenir.
Sesler dinletilir. Mesela diş fırçalama, buruşturulan kâğıt, yırtılan bez, yırtılan kâğıt vb.
Aşağıdaki sesler tek tek verilir ve her sesin sonunda çocuklardan ne olduğunu bulmaları istenir:
Çakılan bir kibrit sesi
Cama parmakla yapılan darbelerin sesi
Anahtarların sallanırken çıkardığı ses
Üfleme, ıslık çalma seslerini dinleme
Derin derin nefes alıp verme sesini dinleme
Yere bozuk para düşünce
Kitap düşünce çıkan sesleri dinleme
Çocuklar sesleri doğru tahmin ettiklerinde öğretmen onları alkışlar.
Çocuklardan bazılarına arkadaşlarının gözleri kapalıyken şarkılar söyletilir ve arkadaşlarının kim olduğu tahmin edilir.
Öğrencilerden ağızlarıyla ve elleriyle ne tür sesler çıkarabilecekleri sorulur. Hep birlikte el, ağız ve varsa müzik aleti sesleriyle bir müzik yapılır.
 (Çeşitli sesler dinletilerek çocukların gözleri bağlanmadan da çalışılabilir.)


FEN VE MATEMATİK


GÖKKUŞAĞI
Öğrencilerle birlikte güneş gören bir alana geçilir. Aynalar ısıtılarak güneşe tutulur. Duvara yansıyan görüntüde gökkuşağı oluşacaktır. Yansıyan görüntü hep birlikte incelenir. Renkler gözlemlenir. Deney bittiğinde gökkuşağı resmi yapılır.

DEĞERLER EĞİTİMİ

Dedemin Madalyası
– Haydi dede, geç kalıyoruz geçit töreni başlayacak!
– Tamam kızım giyinip geliyorum.
Sabah Öykü ve dedesi çok heyecanlıydı. Birlikte askerlerin, bando takımının geçişini izlemeye gideceklerdi. O gün 23 Nisan.
– Hazırım, dedi dedesi. Gidebiliriz.
Öykü, dedesinin kıyafetlerini görünce çok şaşırdı. Onu ilk defa böyle görüyordu.
– Aaa... Sen asker mi oldun?
Dedesi, Öykünün başını okşadı.
– Gençken asker olmuştum.
Öykü asker kıyafetinin üzerindeki madalyayı göstererek,
– Peki, bu nedir dedeciğim, diye sordu.
– Bu, vatanımızı düşmanlardan kurtarmak için savaşa katılan askerlere verilir.

– Sen savaşa mı katıldın?

– Evet Öykücüğüm. Çok uzun yıllar önceydi. Vatanımızın her yerinde düşmanlar vardı. Bizim rahat yaşamamızı engelliyorlardı. Evlerimize, eşyalarımıza zarar veriyorlardı. Düşmanlardan kurtulmamız gerekiyordu.

– Peki, düşmanlardan nasıl kurtuldunuz?

– Atatürk askerlerin komutanıy. Vatanımızın her yerini dolaştı, askerleri bir araya getirdi. Vatanımızda yaşayan tüm insanlar düşmanlardan kurtulmak için Atatürke yardım etti. Kadın, çocuk, yaşlı, genç herkes bunun için çok çalıştı. Bazen çok aç kaldık, çok üşüdük, bazen hasta olduk ama vatanımız düşmanlardan kurtulana kadar çalışmaktan hiç vazgeçmedik.

Dedesi o günleri hatırladığında çok duygulanmıştı.
– Ne kadar zor günler geçirmişsiniz, dedi Öykü.
– Vatanımızı çok sevdiğimiz için o zor günleri aşabildik.
– Ben de vatanımı çok seviyorum.
– O hâlde sen de çok çalışmalısın.
– Ne yapabilirim ki?
– Biraz düşün bakalım, neler yapabilirsin?
– Hımm... Derslerimde başarılı olabilirim. Çevremi temiz tutabilirim. Çevremdeki eşyaları özenli ve dikkatli kullanabilirim. ‹nsanlara saygılı davranabilirim.
Öykü saydıkça sayıyor, konuştukça heyecanı daha da artıyordu. Vatanını sevmek ne güzel bir duyguydu...
– Ben de senin gibi vatanımı hep koruyacağım dedeciğim, dedi.
Dedesinin gözleri dolmuştu. Titreyen sesiyle Atatürkün vatanımız için yaptıklarını anlatmaya devam etti:
– Atatürk bizim daha iyi şartlarda yaşamamız için yeni bir meclise ihtiyacımız olduğunu söyledi. Vatanını seven, çalışkan insanların olduğu yeni bir meclis kuruldu. Atatürk bu meclisin başkanı seçildi. Meclis 23 Nisanda açıldı. Sonunda düşmanları vatanımızdan kovduk. Hepimiz çok mutlu olduk.
– 23 Nisan mı? Yani bugün.
– Evet Öykücüğüm. Atatürk çocukları o kadar çok seviyordu ki bugünü çocuklara bayram olarak hediye etti. Çok şanslısınız biliyor musun? Dünyada çocuk bayramı olan tek ülkeTürkiye. Üstelik bu bayramı dünya çocuklarıyla birlikte kutluyoruz.
– Dedeciğim kutlamayı kaçıracağız. Tören alanına gitmeliyiz, dedi Öykü.
Tören alanına geldiklerinde en ön sırada yerlerini aldılar. Ellerinde kocaman bayrakları, sallamaya başlamışlardı bile.
– İşte, işte geliyorlar!
– Rap daba rap, rap daba rap!
Önlerinde trampetleriyle bando takımı geçiyordu önce. Hemen arkasından askerler göründü. Elleri alınlarında, selam çakmış yürüyorlardı. Hepsi aynı anda adım atıyordu.
– Rap, rap, rap!
Öykü ve dedesi de askerlere selam çaktı.
Sırada rengârenk kıyafetleriyle dünyanın dört bir yanından gelen çocuklar vardı. Hepsi farklı ülkelerden gelmiş, Atatürkün çocuklara armağan ettiği bayramı kutluyorlardı. Törene gelenler coşkuyla alkışladı onları.
Bayraklarını sallıyorlar
, neşeyle marş söylüyorlardı.
– Bugün 23 Nisan, hep neşeyle doluyor insan...

GEÇMİŞ OLSUN 
Öğretmen çeşitli hastalıklardan bahsederek konuya girer. Grip, trafik kazaları ya da evde olan kazalar sonucu oluşan kırıklar, yanıklar gibi. “Bu tür durumları yaşayan insanlarla karşılaştığımızda onlara ne demeliyiz?” diye sorulur. Geçmiş olsun cevabı çocuklar tarafından bulunur. Hastanede yatan bir yakınımızı ziyaret ettiğimizde neler yaparız, nasıl davranırız konulu drama çalışması yapılır.

 

 

 

PAZARTESİ

SALI

ÇARŞAMBA

PERŞEMBE

CUMA

2
SANAT:

PATLAMIŞ MISIRLAR İLE İLKBAHAR AĞACI YAPIYORUZ.

3
OKUMA-YAZMA:

ÖĞRENCİĞİMİZ SAYILARI TEKRAR EDİYORUZ.

4
SANAT:

OYUN HAMURUNDANÖRÜMCEKYAPIYORUZ

5
SANAT:

İLKBAHAR AFİŞİ HAZIRLIYORUZ.

6
OKUMA-YAZMA:
9 SAYISINI ÖĞRENİYORUZ.

9
SANAT:

GENÇ-YAŞLI OLUŞUM EVRELERİNİ ÖĞRENİYORUZ.

10
FEN:

MUTFAKTA HAMUR İŞİ YAPIYORUZ.

11
FEN:

GÖKKUŞAĞI
OLUŞTURMA ETKİNLİĞİ YAPIYORUZ.

12
SANAT:
NOTALARI BOYUYORUZ.

13
SANAT:

TAVŞAN VE KAPLUMBAĞA ETKİNLİĞİ YAPIYORUZ.

16
SANAT :
SINIFIMIZA KİTAP HAZIRLIYORUZ.

17
SANAT:

KELEBEK ETKİNLİĞİNİ YAPIYORUZ.

18
SANAT:

RESSAM OLUYORUZ.

19
SANAT:

ŞEKİLLER ETKİNLİĞİNİ YAPIYORUZ.

20
TÖREN:

23 NİSAN TÖRENİ YAPIYORUZ.

23
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI

24
SANAT:

İP BASKISI YAPIYORUZ.

25
SANAT:
ARTIK MATERYAL KUTULARDAN ARABALAR YAPIYORUZ.

26
FEN-SANAT:
KELEBEĞİN OLUŞUM EVRELERİNİ ÖĞRENİYORUZ

27
SANAT:

KERTENKELEYİ ÖĞRENİYORUZ.

30

SANAT:

ŞEKİLLER ÖRÜNTÜSÜ YAPIYORUZ.